loading...
باشگاه هم اندیشان شبکه چهار
آخرین ارسال های انجمن
محمد بازدید : 405 شنبه 17 فروردین 1392 نظرات (0)
راز – استاد آرام
راز، رازي است كه انسانهاي موفق از آن استفاده كرده‌اند و مي‌كنند. راز برداشتن پرده از روي اسرار و رازهاي جهان است. در راز ما مي‌آموزيم كه چگونه به اهدافمان برسيم. ز سلامتي، راز ثروت، راز موفقيت، راز ارتباط مؤثر و مفيد، راز خوشبختي، راز خوشنودي، راز كاميابي، راز تحصيل، راز موفقيت در ورزش يا هر مورد ديگري، اينها همه و همه رازهاي جهان هستند كه انسانهاي موفق قبلاً از اين رازها استفاده نموده‌اند. در كتاب راز نويسنده راندا برن ترجمه استاد آرام آمده است كه ما چگونه مي‌توانيم راز را در خودمان فعال كنيم. اين راز در درون ماست بايد به قوانين كاركرد آن آشنا شويم تا بتوانيم از اين راز در زندگي روزمره و موفقيت‌هاي آتي از آن استفاده كنيم. در كتاب راز آمده است كه ما چگونه از راز تصوير ذهني استفاده كنيم و آنچه مي‌خواهيم را خلق كنيم.
جهان از ارتعاش درست شده است و چيزي كه بر روي اين ارتعاش تاثير مي‌گذارد ذهن و احساس ما مي‌باشد. اين دو راز كاركردن بر روي جهان هستند. در كتاب راز آمده است كه اگر تصوير ذهني مشخص داشته باشيد مي‌توانيد به اهدافتان برسيد. مي‌توانيد به موفقيت برسيد و اگر در كنار تصوير ذهني، حس خوب و خشنودي داشته باشيد. اين راز رسيدن حتمي به هدفتان است. در راز ما مي‌آموزيم كه نگران بودن اوضاع نه تنها بهبودي ايجاد نمي‌كند بلكه شرايط را بدتر هم مي‌كند اين است راز خشنودي ما.
بله راز ذهن انسان اينگونه است كه اگر به چيزي فكر كند آن را خلق مي‌كند. بنابراين اگر نگران باشيم باز داريم به آن فكر مي‌كنيم و داريم آن را خلق مي‌كنيم. پس كساني كه از اين راز اطلاعي ندارند خودشان دارند با نگراني‌هايشان زندگيشان را تباه مي‌كنند و يا اينكه با اطلاع نداشتن از اين راز سلامتي خودشان را به خطر مي‌اندازند. راز نيروي است و قانوني است كه جهان براساس آن كار مي‌‌كند. همانند كامپيوتر اگر از قوانين آن اطلاع داشته باشيم مي‌توانيم با كامپيوتر كار كنيم و اگر از قوانين آن اطلاع نداشته باشيم هميشه بن بستهايي وجود دارد. قانون راز به ما مي‌گويد جهان براساس قانون است كساني كه از اين قوانين اطلاع دارند زندگيشان را همانگونه كه دوست دارند، پي ريزي مي‌كنند و كساني كه از اين قانون اطلاع ندارند مرتباً چيزهايي در زندگيشان اتفاق مي‌افتد كه دوست ندارند. راز به ما مي‌آموزد كه به هدف نگاه كنيد. به چگونگي رسيدن به آن فكر نكنيد. راز به ما مي‌آموزد كه خودتان را نگران چگونه رسيدن به هدف نكنيد و نگران نباشيد كه اگر اتفاق نيفتد چكار كنيد. ممكن است از ديدگاه بعضي‌ها اين منطقي باشد، اما قانون موفقيت راز مي‌گويد كه تصور كن كه اتفاق افتاده است، آيا تو آماده هستي كه از آن استفاده كني. اگر آماده باشي شرايط طوري شكل مي‌گيرد كه اتفاق بيافتد و اگر آماده نباشي هر چقدر زور بزني باز هم اتفاق نخواهد افتاد.
قانون راز قانون زندگي است و قانون زندگي قانون راز است. هستي اينگونه شكل گرفته است و هستي بيشتر در خدمت انسانهاي خوش بين هست، افراد خوش بين از قانون راز اطلاع دارند، اين راز بزرگ زندگي ما است كه خداوند ما را براي تكامل . زندگي كردن خلق كرده است و اگر تصور كنيم كه خداوند ما را ناتوان خلق مرده است اين راز بزرگ را ناديده گرفته‌ايم.
راز همان قانون جاذبه است. راز همان قانون جذب است. همنوع‌ها همديگر را جذب مي‌كنند. قانون راز استفاده از قانون دفع است. اگر مي‌خواهيد چيزي را در زندگيتان دفع كنيد. خوب به برعكس آن فكر كنيد. قانون دفع به ما كمك مي‌كند تا همان اتفاق بيفتد. راز به ما مي‌آموزد كه هر چيزي كه وارد زندگيتان مي‌شود، در واقع توسط شما جذب شده است. اين فرايند جذب توسط تصوير ذهني شما اتفاق افتاده است. راز به ما مي‌آموزد اگر مي‌خواهيد در زندگيتان اتفاق افتد پس مرتباً به آن فكر كنيد تا راز بزرگ پديد آيد و آن اتفاق بزرگ در زندگيتان پديدار شود.
مردان بزرگ هميشه قانون راز را مي‌دانستند. راز بايد مرتباً تكرار شود و بكار گرفته شود. راز همان قانون جذب افكار ماست. راز همان قانون جذب احساسات ماست. هم اكنون خوشحال هستيد يا ناراحت، اگر خوشحال باشيد حتماً پس از خواندن اين مقاله اتفاق خوب، خبر خوبي خواهيد شنيد و اگر نگران، ناراحت باشيد ممكن است خبرهاي بدي هم بشنويد اين قانون راز است پس از قانون راز استفاده كن. از قانون جذب استفاده كن و بدان كه خداوند جهان را براساس قانون، قانون راز خلق كرده است. خداوند جهان را براساس نگراني، نفرت، حسادت و خودخوري خلق نكرده است. ديگران را تشويق كن تا از قانون راز بهره‌مند شوي و هر روز خداوند را شكر كن تا قانون راز و قانون جذب در زندگيتان بيشتر پديدار شود.
 
راز به ما مي‌آموزد كه ما قدرتمندترين آهنربا را در كائنات در اختيار داريم و اين همان قانون جذب است. ما چيزي را جذب مي‌كنيم كه بيشتر در موردش فكر كرده‌ايم و اگر چيزي را در ذهنتان مشاهده كنيد، آن را به سمت خود مي‌كشيد. حتي اگر بخواهيد از آن دور شويد. البته يادتان باشد كه فكر غالب ما اتفاق مي‌افتد. فكري كه دائم به آن مي‌انديشيم و تصويري كه هميشه در ذهن ما است، جذب مي‌گردد.
قانون راز خيلي با مزه است. چون به راحتي كار مي‌كند. همه مي‌توانند با هر ضريب هوشي از آن استفاده كنند. قانون جذب هم همانند قانون راز همه مي‌توانند از آن استفاده كنند. اگر تابه حال چيزي را بدست آورده‌اي، چه چيزهاي كه خيلي آنها را دوست داري و چه چيزهايي كه به شدت از آنها دوري مي‌كني همه بدليل وجود قانون راز و جذب اتفاق افتاده است. اگر تصاوير آنها در ذهنتان نبود خوب اتفاق نمي‌افتادند. استاد آرام در مركز تجسم خلاق به شما كمك مي‌كند تا با تغيير تصاوير ذهني و نوع احساستان آنچه را بدست خود جذب مي‌كنيد را تغيير دهيد و آنچه را واقعاً خواهان آن هستيد جذب كنيد. استاد آرام در دوره تجسم خلاق قوانين جذب و راز را براي علاقمندان بازگو و قابل استفاده مي‌كند. قانون راز و قانون جذب با نوع تصاوير ذهني و تجسمات ما تغيير خواهد كرد. استاد آرام با دانش و تخصصي كه در زمينه روشهاي ذهني و امواج مغزي دارند، فكرها را به فكر غالب شما تبديل مي‌كنند و اينگونه در زندگيتان پديد خواهند آمد. در برنامه تجسم خلاق با استفاده از قانون جذب و قانون راز CDهايي تهيه شده است كه هر كدام در حالت خاص مغزي(حالت امواج تتا يا آلفاي مغز) انجام مي‌گيرد. در اين حالت، ذهن مخالفت نمي‌گند و هر چيزي را مي‌پذيرد. اگر در زندگيتان اتفاقاتي افتاده است كه چندان شما را خشنود نمي‌كنند از قانون راز استفاده كنيد و بگذاريد راز در زندگيتان جاري شود. به چيزهايي كه دوست داريد، فكر كنيد و اينگونه قوانين جهان را به خدمت خود در آوريد. استاد آرام در زمينه راز بيش از 50 نوع CDتكنيك آماده كرده است كه مي‌توانيد با استفاده از آنها هر چيزي را در زندگيتان پديد آوريد يا هر چيزي را از زندگيتان دور كنيد. فقط بايد روش و راه ان را بيابيد. اگر بدانيد كه چگونه انجام مي‌شود، خوب راز اتفاق مي‌افتد. اگر بدانيد چگونه جذب مي‌كنيد، خوب قانون جذب هم اتفاق مي‌افتد. قانون راز ساده‌ است. قانون جذب هم ساده است. از آن بهره ببريد و با بكارگيري اين قانون در زندگيتان نعمت‌ةاي خداوندي را شكر گوئيد. بگذاريد با استفاده از قانون جذب و راز فراواني و آفرينش در زندگيتان جاري شود. خوشبختي را در زندگيتان لمس كنيد تا هداياي هستي به سمت شما سوق داده شود.
استاد آرام به شما مي‌آموزد كه از قانون جذب و راز استفاده كنيد. براي جذب پول، روي ثروت متمركز شويد. قانون راز و جذب به ما مي‌گويد كه نگران بي پولي نباشيد. هميشه حتي اگر مبلغ كمي بود پس انداز كنيد. قانون راز به ما مي‌آموزد كه براي اينكار از قوه تخيل خود استفاده كنيم. احساس بهتري داشته باشيم احساس خوشحالي و لذت در زمان حال، سريع‌ترين راه براي پول درآوردن در زندگي مي‌باشد.
قصد كنيد به هر چيزي كه دوست داريد نگاه كنيد. به خودتان بگوييد كه من پول را مي‌پذيرم و من لياقت رسيدن به اين پول را دارم.
راز سلامتي، راز سلامت فيزيك و بدن ماست. به بيماري فكر كنيد. نگران نباشيد كه روزي بيمار مي‌شويد. تا از زندگيتان بهره بيشتري ببريد. راز سلامتي، راز تمركز بر روي چيزهاي خوبي كه داريم است. حتي تمركز بر روي نقاط زيبا و سالم بدنمان به ما كمك مي‌كند تا سالمتر باشيم. پس نمي‌خواهد با نگراني جلو بيماري‌ها را بگيريد. هر روز صبح خودتان را در آينه ببينيد و صبح بخير بگوييد و به خودتان بگوييد امروز چه روز عالي و خوبي است، امروز فوق‌العاده است. به خودتان لبخند بزنيد. حس خوشي را ايجاد كنيد. حتي مي‌توانيد بلند بخنديد. قانون راز قانون شادي و لذت است. بخنديد تا دنيا هم بر روي شما بخندد.
راز ارتباطات راز خشنودي با ديگران است. دوست داريد چه كساني وارد زندگي شما بشوند به آنها فكر كنيد و تصور كنيد آنها را دوست دارند وارد زندگيتان شوند. اتفاقات تلخ زندگيتان را مرتباً نشخوار نكنيد. آنها غذاهاي استفاده شده هستند. دوباره و چند باره آنها را استفاده نكنيد. زندگي سراسر اتفاقات خوب و خوش است. تصور كنيد كه شاد و خوشبخت هستيد. خودتان را هم اكنون شاد تصور كنيد. خودتان را هم اكنون خوشبخت احساس كنيد. خوشبختي نياز ماست و راز خوشنودي و خوشبختي، تجربه خوشبختي در همين لحظه است. اين راز خوشبختي ماست. خوشبختي سيستم ايمني ما را تقويت مي‌كند پس با اين راز زندگيتان و راز سلامتيتان را تضمين كنيد. آيا تا بحال به بيمه فكر كرده‌ايد، در بيمه ما خودمان را براي اتفاقات بد برنامه ريزي مي‌كنيم. مي‌‌خواهيم طوري ديگر خودتان را برنامه ريزي كنيد. از قانون راز استفاده كنيد. به چيزهاي خوب زندگيتان فكر كنيد تصور كنيد كه هميشه مي‌توانيد سالم و سرحال باشيد. با غم و افسردگي صحبت نكنيد. مغز توانايي درك بسياري از چيزها را ندارد با او شوخي نكنيد. در صحبت كردنتان و در خلوتتان شاهد خوشبختي را در آغوش كشيد و زندگي را سراسر لذت و عشق و دوست داشتن كنيد. اين است راز سلامتي و راز خوشبختي كه ما بايد آن را بياموزيم.
سعي استاد آرام اين است كه اين رازها را بصورت گام به گام به ديگران آموزش دهد. استاد آرام ابتدا از راز آرامش مي‌گويد كه هر چيزي مي‌خواهيد بدست آوريد، ابتدا بايد آرامش داشته باشيد پس از آن تكنيك‌هاي راز . قانون جذب را قدم به قدم بر روي مدد جويان پياده مي‌كند و هر جلسه گزارشات تاثير بر زندگي و سلامت فيزيكشان را دريافت مي‌كند. راز ثروت، راز سلامتي، راز شاد زيستن و هر رازي ديگري را مي‌توانيم در دوره ايشان بيابيم يا بسازيم و آن را وارد زندگيمان كنيم. راز ميانبر نيست، خود راه است و هر راهي جز راز بيراهه است و بيراهه‌ها ما را ممكن است به هدفي كه مي‌خواهيم نرسانند يا آنگونه كه مي‌خواهيم در زندگيمان پديد آيد، را تجربه كنيد.
يادتان باشد كه همه چيز انرژي است و شما يك آهن ربا هستيد. مي‌توانيد انرژي را بدست خود جذب كنيد. مي‌توانيد بدبختي را به زندگي خود جذب كنيد. چگونه؟ بايد فكركردن به آن حتي اگر بخواهيد آن در زندگيتان پديد نيايد. اتفاقاتي كه در زندگي ما ايجاد مي‌شوند از دو دسته خارج نيستند. يا خواسته‌هاي ما هستند كه مرتباً به آنها فكر مي‌كنيم و در زندگيمان پديد امده‌اند يا ترس‌هاي ما هستند كه باز به آنها مرتباً فكر كرده‌ايم و مي‌خواستيم كه در زندگي‌مان اتفاق نيافتند. چه بخواهيم اتفاق بيافتد و چه اتفاق نيافتد قانون جذب و راز مي‌گويد كه اتفاق مي‌افتد.
مادر برابر هر چيزي ايستادگي مي‌كنيم، پايدارتر مي‌شود چون هر لحظه به آن فكر مي‌كنيم. زمانيكه مي‌گوييم نه من نمي‌خواهم بيشتر به آن فكر مي‌كنيم و آن را بيشتر تداعي مي‌كنيم. مثلاً شما يك لحظه به عدد‌257 فكر كنيد. آيا فكر كرديد...حالا آن را از ذهنتان پاك كنيد. بله سعي كنيد 257 را از ذهنتان پاك كنيد. آيا راز را دانستي. اين عدد را از ذهنتان پاك كنيد. هر چقدر بگويم پاك كنيد، آن بيشتر بزرگ مي‌شود. پس اگر بخواهيم آن را پاك كنيم در واقع آن مقاومت مي‌كند و مغزمان آن را بيشتر در خود جاي مي‌دهد. قانون راز مي‌گويد به آنچه مي‌خواهي فكر كن قانون جذب مي‌گويد به آنچه مي‌خواهي جذب كني فكر كن و نسبت به آنچه نمي‌خواهي فكر نكن و حتي بدتان نيايد زيرا اگر بدتان هم بيايد آن در زندگيتان بيشتر پديد مي‌آيد.
استفاده از تجسم خلاق، استفاده از قوانين راز است. در تجسم خلاق با تركيب تجسم و احساس خوب به هستي كمك مي‌كنيم تا راز پديد آيد. پس با انجام تمرين تجسم خلاق و شركت در دوره تجسم خلاق كمك كنيد تا اين راز بزرگ در زندگيتان هويدا گردد.
آرزوي ما اين است كه همه از راز استفاده كنيد. جهان بسيار بخشنده است، اين راز را بايد بدانيد كه خداوند و جهان براي همه به هر اندازه كه بخواهد ثروت و فراواني خلق كرده است كافي است بدانيد و آن را بدست خود جذب كنيد. قانون راز را وارد زندگيتان كنيد و از آن بهره ببريد. راز، راز زندگي شماست. راز عشق، دوست داشتن و لذت بردن است. راز، راز نكو داشتن مخلوقات خداوند و سپاس گذاري از خداوند است. راز شكر گزاري همان راز است. قانون جذب همان راز است و راز همه چيز است از آن آگاه شويد تا در زندگيتان جاري شود. آن را تمرين كنيد تا باورش كنيد. فقط تمرين، هر لحظه تمرين كنيد. راز مي‌گويد درست تمرين كن تا چيزي كه مي‌خواهي را در دستان خود ببيني!
محمد بازدید : 493 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

سلام به خانواده قدرتمندم

دنیا سرزمین رنج است .هیچ کس را از رنج گریزی نیست ولی چرابعضی ها در اوج رنجها خوشند؟ آیا واقعا"می توان رنج را هم دوست داشت ؟یا باید همواره از آن گریخت؟آیا آنکه رنج میکشد بدبخت است ؟وآنکه ازآن میگریزد خوشبخت؟

اینها سوالاتی بود که ابتدای جوانی بمبارانم کرده بود.با خود پیمان بستم تا درگلشن سرسبز پاسخها قدم ننهاده ام از پای ننشینم .وعده وفا شد.پاسخ همه را یافتم وعاشق رنج شدم.بدبخت آن نیست که درزندگی رنج دارد بلکه آن است که که فلسفه ای برای رنج خود ندارد.رنج بیهوده خوردن آهسته مردن است .

به آدمهای گوناگون نگاه کردم ..تنبل ،نادان ،کلاه بردار،لاغر ناتوان،چاق ضعیف النفس ،دزد،خسیس،خودخواه،نا امیدو...

..عارف، دانشمند، هنرمند،انتقاد پذیر،پر تلاش، خدمتگذار، شجاع، بخشنده..

تفاوتشان در سه حقیقت بود...رنج وفهم وعشق

اما کدام رنج ..سازنده یاسوزنده ؟  تفاوت نادان وخردمند درانتخاب نوع رنج است .دسته اول رنج گریزان بی تدبیرو بی دل.   دسته دوم  رنج پذیران مدبر وعاشق

تنبل از رنج کار می گریزد نادان از رنج یاد گیری ،ناتوان وضعیف از ورزش،چاق از رنج پرهیز،دزد از رنج زحمت ، خسیس ازرنج بخشش،خودخواه وقد از رنج انتقاد ،ناامید ازرنج سعی دوباره و...رنج گریزی ریشه تمام بدبختی هاست . آنکه از رنج سازنده بگریزد قطعا" گرفتار رنج سوزنده خواهد شد.

فلسه رنج قدرت است. مکتب من قدرت است. علت خوشبختی قدرت است.ضعیف همیشه مریض وغمگین وترسو است .عاشق رنجم ،از ضعیف بی همت بیزارم چرا که خدا هم دوستش ندارد .ضعیف جنازه ای است که عزراییل  یادش رفته است همه جانش رابگیرد.شیفته کسی هستم که با  مفهوم "نمیتوانم"بیگانه است.

"قوی ها جلوهء خدایند.ستودنی وتماشایی.

""""""""ایستاده مردن به از نشسته زیستن است""""""""""""
محمد بازدید : 448 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

سلامی بهاری به همه دوستان

چه کنیم سال نو حال نو برایمان باشد؟طبیعت زیبا جواب مارا داده است . پیراستن وآراستن و این سنت همیشه طبیعت است . دور ریختن وحذف کردن، افزودن وجذب کردن . آنچه همه ما انجام می دهیم باسوا وبی سواد ، استاد وعامی وفقیر وغنی وهمه و همه .

یعنی خانه تکانی .غبارروبی از خانه .دور ریختن آنچه بی فایده و یا زباله است وتهیه انچه  مفیدوجدید وزیباست ،دورریختن بعدآن افزودن.

 مانند تهیه لباس نو واصلاح موی سرو خرید وسایل جدید و....در کنار زباله های انباشته در کوچه ها .

 چه فرح بخش است این خانه تکانی .چون همه می خواهند هرچه را که می توانند نو وتازه کنند مانند بهار . اما سال با نو شدن لباس ولوازم منزل وموی سر و.....نو نمیشود مگر اینکه یک خانه تکانی در اندیشه ورفتار واحساس کنیم . ازاندیشه افکار زباله ای و از رفتار زشتی ها واز احساس بدیهایش را.

زباله های فکری:خاطرات رنج آور پوچ وبیحاصل وافکار شیطانی (غم آن درد که درمان نپذیرد چه خوری)

زباله های رفتار:تنبلی وتلخ زبانی وانتقادناپذیری  وغرور وبیرحمی وستم (یعنی گریز از رنج و فهم وعشق)

زباله های احساس:خشم ونفرت  صاحبش را بیشتر می سوزاند تا حریفش را.وحسادت وکینه (قلبهای پرکینه به بهشت نمی روند)وافسردگی وناامیدی (قهری دردناک است وابدی ودو سویه  میان فرد ومحبوب)

ترس واضطراب( مرگ تدریجی)

پس بیایید به جان خود بیفتیم وبیرحمانه  بسوزیم وخود رابسازیم. واولین تمرین رنج را (رنج اخلاقی )که رنج خود سازی است شروع کنیم .

تقاضا دارم نتایج این خانه تکانی درون را بااسم مستعار برایم بنویسید.

به امید روزی که همه چون بهار ،پاک و دوست داشتنی شوند. آنروز که کسی از گرسنگی نمیرد وظلمی نباشد واشکی از چشم دل شکسته ای نریزدو....

عید ما روزی بود کز ظلم آتاری نباشد

                                                   در کمند درد ورنج وغم گرفتاری نباشد

به امید روز موعود

                              عید تو همایون وهمه روز تو چون عید

                                               نوروز تو از عید تو خرمتر وخوشتر


دکتر ابراهیم میثاق

محمد بازدید : 237 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

سلام به خانواده همیشه مهربانم

محبت بر دوقسم است :مهر نیاز و مهر غنا.

یکی ازسر نقص است ودیگری از سرکمال.

یکی وسیله است ودیگری هدف ومطلوب.

در اولی محبوب چون رفع نیاز می کند،دوست داشتنی است ودر دومی ،چون دوست داشتنی است محبوب است.نه بعلت رفع  نیاز ..

در نوع اول مادام که محبوب سود وفایده ای در خور نیاز دارد، محبوب است .در نوع دوم محبوب هر چه کند یا نکند محبوب است. یعنی مهر اولی به فعل است دومی به فاعل . از اولی خودخواهی بر خیزد واز دومی فداکاری.

"گر از دوست چشمت به احسان اوست     تو دربند خویشی نه دربند دوست"

اولی محدود ومشروط است       دومی نامحدود ونامشروط

اولی موقتی وفنا پذیراست      دومی همیشگی وجاودانه

این است که مهر کریمان همیشه ارزشمندتر از مهر حقیران است .

عجیب این است که می توان به محبوب هم مهر نیاز وهم مهر غنا توام با هم داشت.

زیرا مهر به فعل با مهر به فاعل قابل جمع است یعنی می توان محبوب را بخاطر (فعل مفیدش) لطفش بیشتر دوست داشت

مثال:نوع اول: مهر شاگرد به معلم _مخلوق به خالق_فرزند به والدین

مثال:نوع دوم: خالق به مخلوق _معلم به شاگرد_والدین به فرزند

مهر غنا ومحبتش بطور مطلق از سرکمال نیست . زیرا همه ناقصند ونیازمند. از اینروی با ارزش ترین محبت ،محبت خداست به مخلوق وبس.

انسان مهربان چون دلبسته است پس محبت کردن مطلوب اوست در نتیجه وقتی محبت می کند لذت می برد.

انسان مهر طلب چون وابسته است پس محبت کرده وسیله اوست  بنابراین وقتی محبت می کند در انتظار نتیجه رنج می کشد.

""""عاشقم بر قهر وبر لطفش بجد               وین عجب تر عاشقم بر این دوضد""""


دکتر ابراهیم میثاق

محمد بازدید : 564 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

سلام به خانواده عزیزم که همیشه محبتشان شامل حال من می باشد.

""""محبت تحصیلی است نه تحمیلی""""

برای ایجاد محبت در دل محبوب "یعنی محبوب شدن"باید ابتدا عوامل جاذبه ودافعه محبوب را شناخت .بعد با ملاحظه عوامل دفع وبکارگیری عوامل جذب با اوبرخورد کرد.

محبت یک قدرت است" یعنی دوست داشتن ومهرورزی "که اغلب از آن بی بهره اند.

این قدرت مخصوص انسانهای کمال یافته است .این افراد دیگران را باکمترین خوبی دوست دارند ولی دیگران اینان را با کمترین بدی دشمن می دارند.

هر محبت را فاصله ای مخصوص خود است که مربوط به هر دو طرف می شود."محب ومحبوب" . هر دو در تغییرش نقش دارند. اگر یک طرف به تنهایی بخواهد تغییر ایجاد کندوفاصله را کم کندو نزدیک شود حاصلش دلزدگی است .واگر بخواهد فاصله را زیاد کند ودور شود، نتیجه اش دلسردی است .

"""""این فاصله زیر سایه زمان تغییر طبیعی خواهد داشت .""""

هرارتباط فاصله منطقی دارد که "دوری "می آورد"دلسردی"و "نزدیکی"می آورد "دلزدگی".

""عشق تمرکز تمام خواسته های ارضا نشده پنهان وآشکار است .""

عشق مرکز ثقل تمام نیازهاست. عشق به کمال تعلق می گیرد .کمال صورت یا سیرت یا هردو.زیرا انسان مجذوب برتر است .

هر که را در سر نباشد عشق یار         بهر او پالان وافساری بیار

در این دنیا عشق را جز با رنج نفروشند.برای رهایی از شدت این رنج یافتم که به محبت وابسته باشم نه محبوب.

"زنده بی عشق، کسی درهمه عالم نیست

                                     وان که بی عشق بماند نفسی،آدم نیست"

تعداد صفحات : 169

درباره ما
باشگاه هم اندیشان شبکه چهار
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    کدوم بهتره
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1127
  • کل نظرات : 239
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 672
  • آی پی امروز : 195
  • آی پی دیروز : 247
  • بازدید امروز : 252
  • باردید دیروز : 500
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 3,918
  • بازدید ماه : 3,918
  • بازدید سال : 86,024
  • بازدید کلی : 888,863
  • کدهای اختصاصی
    امار